YOKOHAMA W.drive V905 wyróżniona przez ADAC

Zimowa opona YOKOHAMA W.drive V905, przeznaczona do aut osobowych i SUV-ów, została wyróżniona w najnowszym teście opon zimowych ADAC. Model okazał się bezkonkurencyjny na suchej nawierzchni i zajął drugie miejsce w kompleksowym zestawieniu opon w rozmiarze 205/55 R16 H.

 

Odpowiednio dobrane opony zimowe zapewniają bezpieczeństwo jazdy i komfort kierowcy. Wybór właściwego ogumienia ułatwia niezależny test opon realizowany co sezon przez niemieckie kluby automobilowe ADAC i ÖAMTC. W najnowszym teście opon zimowych 2015/2016 zweryfikowano 35 modeli najlepszych producentów, w rozmiarach 16 i 14 cali. Zakupione w otwartej sprzedaży opony sprawdzano i oceniano według siedmiu kryteriów: zachowanie na suchej oraz mokrej nawierzchni, na lodzie i śniegu, efektywność paliwa, szybkość zużywania się oraz hałas generowany w trakcie jazdy. Opona W.drive V905 jest jednym z dwóch modeli, wyróżnionych najwyższą w tym roku oceną „dobrą”. Japońska zimowka zdecydowanie zwyciężyła podczas jazdy na suchej nawierzchni, zajmując drugie miejsce w kompleksowej klasyfikacji 16-calówek.

 

Opona YOKOHAMA W.drive 905 to ubiegłoroczna nowość dedykowana samochodom wyczynowym, SUV-om i średniej wielkości autom osobowym, zapewniająca precyzję prowadzania w warunkach zimowych nawet przy bardzo dużych prędkościach. „Wysoka pozycja modelu W.drive V905 w tegorocznym rankingu ADAC nie jest żadnym zaskoczeniem. To efekt najnowszych rozwiązań produkcyjnych zastosowanych przez markę YOKOHAMA, takich jak wzmocniony bark, nowy wzór bieżnika czy udoskonalona mieszanka gumy. Rozwiązania te zapewniają bardzo dobre osiągi w szerokim wachlarzu temperatur, przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa” – mówi Artur Posłuszny z ITR CEE, firmy będącej dystrybutorem opon marki YOKOHAMA w Polsce. Oprócz rozwiązań konstrukcyjnych, oponę W.drive V905 wyróżnia innowacyjny skład mieszanki, z wykorzystaniem elementów japońskiej technologii BluEarth – zastosowanie olejku pomarańczowego i mikrokrzemionki zwiększa elastyczność gumy i powierzchnię kontaktu bieżnika z nawierzchnią. Optymalne rozłożenie wypustek i rowków w bieżniku zapewnia  bardzo dobrą trakcję na śniegu podczas manewrów, takich jak skręcanie i wychodzenie z poślizgu, a także doskonałe odprowadzanie wody i błota. „Zdaniem niemieckich specjalistów ADAC model W.drive 905 to wszechstronna opona zimowa, bezkonkurencyjna na suchej nawierzchni i zapewniająca bardzo dobre wyniki również na mokrej i ośnieżonej drodze” – dodaje Posłuszny.

 

Jak ocenia ADAC

Publikowany przez ADAC ranking opon zimowych powstaje na podstawie łącznej oceny, będącej wypadkową ocen poszczególnych kryteriów. Największe znaczenie mają osiągi na mokrej nawierzchni (30%), na śniegu (20%) i jazda na suchej nawierzchni (15%), gdzie sprawdzane są: hamowanie na nawierzchni asfaltowej, sterowalność i stabilność jazdy. Wagę 10% posiadają właściwości na lodzie (prowadzenie boczne i hamowanie), zużycie paliwa i opony, a 5% oceny przypada na poziom hałasu generowanego w trakcie jazdy. System pozwala wyróżnić opony o wszechstronnych właściwościach, dobre w zróżnicowanych warunkach, kosztem modeli wyspecjalizowanych w jednej kategorii, ale słabszych w pozostałych. Uzyskana przez YOKOHAMA W.drive V905 ocena dobra i rekomendacja „bardzo polecana” to najwyższe wyróżnienie w tegorocznym rankingu 2015/2016. W grupie popularnych 16- calówek, montowanych w pojazdach takich jak Skoda Octavia, Ford Focus, Ford Mondeo, Audi A3 czy Volkswagen Passat, pozostałe opony zdobyły ocenę „zadowalającą” określającą oponę jako polecaną. Wynik negatywny uzyskała jedna opona.