całkowity brak emisji zanieczyszczeń - celem YOKOHAMA


EKOLOGICZNE TECHNOLOGIE

 

//serwer1658006.home.pl/new_yokohama/wp-content/uploads/2018/03/BE_icon-1.png

YOKOHAMA wprowadziła na rynek markę BluEarth, aby uzyskać opony przyjazne dla środowiska, ludzi i społeczeństwa. Koncepcja BluEarth jest oparta na nowej mieszance z olejkiem pomarańczowym uchodzi za przełomową dla całej branży oponiarskiej. Technologia pozwala na stworzenie produktu bezpiecznego, o doskonałych osiągach, a jednocześnie ekologicznego. Zastosowanie olejku pomarańczowego w mieszance zapewnia oponie niskie opory toczenia i wydajność paliwową podczas jazdy ze stałą prędkością, natomiast podczas przyspieszania, hamowania, skręcania oraz szybkiej jazdy pozwala wytworzyć wyższą temperaturę w oponie poprawiając jej przyczepność, ale zachowując niskie spalanie.

 

Więcej o technologii BLUEARTH   |   Artukuły o oponach BLUEARTH

//serwer1658006.home.pl/new_yokohama/wp-content/uploads/2018/03/OO-formula.png

//serwer1658006.home.pl/new_yokohama/wp-content/uploads/2018/03/zen-1.png

Rewolucyjna koncepcja Zenvironment zastosowana w oponach ciężarowych i autobusowych udowadnia, że technologia może zwiększać wydajność, zapewniając jednocześnie najwyższą oszczędność paliwową i trwałość ogumienia, wpływając tym samym na obniżkę kosztów dla firm i ochronę środowiska.

 

Więcej o technologii ZENVIRONMENT   |   Artukuły o oponach ZENVIRONMENT

//yokohama-online.pl/wp-content/uploads/2019/07/3R-1.png

Bez względu na to, jak ulepszamy charakterystyki opon, ogumienie musi zostać prawidłowo zutylizowane po zużyciu. Redukcja odpadów jest pierwszym krokiem w dbaniu o środowisko. YOKOHAMA stosuję zasadę 3R:

 

REDUCE - Ograniczamy zużycie produkując opony o długim przebiegu i mocnym profilu.

REUSE - Bieżnikowanie zużytych opon ciężarowych.

RECYCLE - Zużyte opony są skutecznie wykorzystywane w recyklingu termicznym lub używane przy produkcji materiału cementowego.

//serwer1658006.home.pl/new_yokohama/wp-content/uploads/2018/03/img35-2.jpg
REDUKCJA EMISJI ZANIECZYSZCZEŃ

 

Zgodnie z polityką zapewnienia światowej klasy wysokich technologii służących ochronie środowiska, określonej w strategii Grand Design 100 (GD100), YOKOHAMA kieruje się koncepcją najwyższego poziomu przyjaznej dla środowiska produkcji. Priorytetową kwestią owej deklaracji jest ograniczenie emisji odpadów we wszystkich zakładach produkcyjnych.

W Japonii na wszystkich 8 fabrykach YOKOHAMA utrzymywany jest poziom całkowitego braku emisji zanieczyszczeń od marca 2006 r., a już w 2009 r. osiągnięto 100% recyklingu odpadów przemysłowych.

INICJATYWA FOREVER FOREST

 

Kampania Forever Forest prowadzona przez znanego ekologa dr. Akiry Miyawakiego, który jest znany z sukcesywnego zalesiania na całym świecie została zakończona sukcesem w 2017 roku, w setną rocznicę założenia firmy. Pod jego kierownictwem YOKOHAMA Rubber Co. Ltd. zrealizowała swój cel w pół miliona drzew  w ciągu dzięsięciu lat. Projekt Forever Forest objął m. in. Japonię, Filipiny, Chiny, Wietnam, Tajlandię i Stany Zjednoczone.

Aby stać się wiodącą firmą, przyczyniającą się do ochrony środowiska wysadzono 522 012 drzew (104% założonego celu), 90 różnych gatunków w 17 lokalizacjach YOKOHAMA na całym świecie z zaangażowaniem 73 291 uczestników.


RAPORT CSR 2018

RAPORT CSR 2017