całkowity brak emisji zanieczyszczeń - celem YOKOHAMA


EKOLOGICZNE TECHNOLOGIE

 

//serwer1658006.home.pl/new_yokohama/wp-content/uploads/2018/03/BE_icon-1.png

YOKOHAMA wprowadziła na rynek markę BluEarth, aby uzyskać opony przyjazne dla środowiska, ludzi i społeczeństwa. Koncepcja BluEarth jest oparta na nowej mieszance z olejkiem pomarańczowym uchodzi za przełomową dla całej branży oponiarskiej. Technologia pozwala na stworzenie produktu bezpiecznego, o doskonałych osiągach, a jednocześnie ekologicznego. Zastosowanie olejku pomarańczowego w mieszance zapewnia oponie niskie opory toczenia i wydajność paliwową podczas jazdy ze stałą prędkością, natomiast podczas przyspieszania, hamowania, skręcania oraz szybkiej jazdy pozwala wytworzyć wyższą temperaturę w oponie poprawiając jej przyczepność, ale zachowując niskie spalanie.

//serwer1658006.home.pl/new_yokohama/wp-content/uploads/2018/03/OO-formula.png
//serwer1658006.home.pl/new_yokohama/wp-content/uploads/2018/03/zen-1.png

Rewolucyjna koncepcja Zenvironment udowadnia, że technologia może zwiększać wydajność, zapewniając jednocześnie najwyższą oszczędność paliwową i trwałość ogumienia, wpływając tym samym na obniżkę kosztów dla firm i ochronę środowiska. Bez względu na to, jak ulepszamy charakterystyki opon, ogumienie musi zostać prawidłowo zutylizowane po zużyciu. Redukcja odpadów jest pierwszym krokiem w dbaniu o środowisko. YOKOHAMA stosuję zasadę 3R:

 

REDUCE - Ograniczamy zużycie produkując opony o długim przebiegu i mocnym profilu.

REUSE - Bieżnikowanie zużytych opon.

RECYCLE - Zużyte opony są skutecznie wykorzystywane w recyklingu termicznym lub używane przy produkcji materiału cementowego.

//serwer1658006.home.pl/new_yokohama/wp-content/uploads/2018/03/img35-2.jpg
REDUKCJA EMISJI ZANIECZYSZCZEŃ

 

Zgodnie z polityką zapewnienia światowej klasy wysokich technologii służących ochronie środowiska, określonej w strategii Grand Design 100 (GD100), YOKOHAMA kieruje się koncepcją najwyższego poziomu przyjaznej dla środowiska produkcji. Priorytetową kwestią owej deklaracji jest ograniczenie emisji odpadów we wszystkich zakładach produkcyjnych.

W Japonii na wszystkich 8 fabrykach YOKOHAMA utrzymywany jest poziom całkowitego braku emisji zanieczyszczeń od marca 2006 r., a już w 2009 r. osiągnięto 100% recyklingu odpadów przemysłowych.

INICJATYWA FOREVER FOREST

 

Kampania Forever Forest jest prowadzona przez znanego ekologa, dr. Akiry Miyawakiego, który jest znany z sukcesywnego zalesiania na całym świecie. Pod jego kierownictwem YOKOHAMA Rubber Co. Ltd. dąży do realizacji swojego celu, jakim jest pół miliona drzew w ciągu dziesięciu lat w 17 lokalizacjach YOKOHAMA na całym świecie. Projekt Forever Forest już objął takie kraje jak Japonia, Filipiny, Chiny, Wietnam, Tajlandia i Stany Zjednoczone. Zostało zasadzono już ponad 200 000 drzew.


RAPORT CSR 2017