Nowy model cenionego przez kierowców GEOLANDARa

Yokohama wprowadza na rynek europejski model opon Highway Terrain GEOLANDAR X-CV, przeznaczony dla samochodów typu SUV. Wiosną rozpocznie się sprzedaż tego modelu na rynku europejskim, w tym również w Polsce. Opony GEOLANDAR mają bardzo dobrą opinię wśród polskich kierowców. 

 

 

 

 

 

GEOLANDAR X-CV G057 to nowy model opony H/T, opracowany w szczególności na potrzeby cieszących się coraz większą popularnością średnich i dużych samochodów typu crossover i SUV z nadwoziem samonośnym, dla których wyjątkowo istotne są odpowiednie parametry podczas dużych prędkości oraz wygoda prowadzenia. Zapewniając bezpieczeństwo, komfort, trwałość i wydajność zużycia paliwa, opony GEOLANDAR X-CV posiadają również oznaczenie M+S. Oprócz tego wszystkie rozmiary opon posiadają indeks prędkości „W”, który potwierdza dopuszczenie ich do użytkowania przy prędkościach do 270 km/h. Opona będzie dostępna w 23 rozmiarach: od 255/55R18 109W XL do 275/40R22 108W XL.

 

Lepsze osiągi

 

Dla tego modelu opon opracowano specjalny, asymetryczny bieżnik, który posiada cztery szerokie, proste rowki i poprzeczne połączone lamele 2-3D. Takie połączenie wzoru i rzeźby bieżnika z wysokiej jakości mieszanką silikonową zapewnia bezpieczeństwo, trwałość, doskonałą skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni, odporność na ścieranie, jak również bardziej wydajne zużycie paliwa. Oprócz asymetrycznego wzoru bieżnika unikatowa struktura opony, łącząca w sobie sztywność i doskonałą trwałość, wzmacnia stabilność przy dużej prędkości, gwarantując poczucie komfortu podczas energicznej, długiej jazdy po autostradach. Sekwencyjne ułożenie bloków bieżnika pozwala stłumić szum, co przekłada się na cichą jazdę. Nowy model GEOLANDAR X-CV w wielu aspektach przewyższa jakością inny, cieszący się uznaniem kierowców  model Yokohamy – PARADA Spec-X (PA02). Nowy GEOLANDAR ma o 8% wyższą skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni, lepszą o 3% stabilność prowadzenia, o 23%  mniejszy poziom hałasu emitowanego na drodze oraz o 2% mniejszy poziom hałasu generowanego przez wzór bieżnika i 3% niższe opory toczenia.

 

Tylko dla SUV-ów i pickup-ów

 

GEOLANDAR to globalna marka Yokohamy dla samochodów typu SUV i pickup-ów. Yokohama przyspiesza wprowadzanie nowych produktów w ramach tej linii, aby zaspokoić potrzeby, które w ciągu kilku ostatnich lat pojawiły się na rynku SUV-ów. Oprócz nowych modeli GEOLANDAR X-CV G057 i GEOLANDAR X-MT G005 (do jazdy w błotnistym terenie), występują także opony GEOLANDAR A/T G015 do jazdy we wszystkich rodzajach terenów i w każdym sezonie, opony szosowe GEOLANDAR H/T G056 dla średnich i dużych samochodów typu SUV, GEOLANDAR SUV dla crossover-ów miejskich i małych/średnich SUV-ów, a także drugi model do jazdy w terenie błotnistym – GEOLANDAR M/T G003.

 

Cechy charakterystyczne GEOLANDAR X-CV

 

1. BIEŻNIK

 

Asymetryczny wzór

Asymetryczny wzór bieżnika GEOLANDAR X-CV G057 wzmacnia stabilność opony przy dużych prędkościach oraz w warunkach jazdy po mokrej nawierzchni. Drugie zewnętrzne żebro oraz wewnętrzny grzbiet odpowiadają za poprawę osiągów na mokrej nawierzchni, natomiast wewnętrzny przekrój wraz z zewnętrznym grzbietem zostały zoptymalizowane w celu zapewnienia lepszych osiągów na suchej nawierzchni.

 

Lamele 2D i 3D poprzecznie połączone

Lamele 2D i 3D wzmacniają efekt krawędziowy przy jednoczesnym zapewnieniu sztywności bieżnika. To przekłada się na lepszą przyczepność na nawierzchniach mokrych i ośnieżonych.

 

Dynamiczna konstrukcja boczna

Zastosowany design konstrukcji bocznej nadaje marce GEOLANDAR wyrazistego charakteru. Oprócz tego płaski kształt w wyjątkowy sposób podkreśla miejski charakter opony.

 

Cztery szerokie, proste rowki

Cztery szerokie i proste rowki bieżnika usprawniają odprowadzanie wody, co pomaga zapobiegać poślizgom i zapewnia bardziej stabilne prowadzenie samochodu na mokrych nawierzchniach.

 

Sekwencyjne ułożenie bloków                                

Struktura opony zawiera optymalnie rozłożony sekwencyjny układ bloków bieżnika, dzięki któremu jazda samochodem jest cichsza. Sekwencyjne ułożenie bloków bieżnika skutecznie ogranicza hałas, dzięki rozłożeniu częstotliwości szczytowych, które występują, gdy pas krawędziowy opony styka się z nawierzchnią jezdni.

 

2. MIESZANKA

 

Silikonowa mieszanka

W celu zapewnienia doskonałej przyczepności na mokrej nawierzchni oraz wysokiej odporności na ścieranie guma, z której została wykonana opona, jest oparta na wysokiej klasy mieszance silikonowej. W niskich temperaturach guma bieżnika ma tendencje do twardnienia, co ma negatywny wpływ na panowanie nad pojazdem i komfort prowadzenia. Nowa mieszanka zastosowana w GEOLANDAR X-CV sprawia, że bieżnik pozostaje miękki i giętki nawet podczas jazdy w chłodniejszych warunkach, co z kolei pozwala oponom utrzymać właściwości trakcyjne na stałym poziomie i doskonałą przyczepność.

 

Guma z elementami mieszanki NANO Blend

Połączenie polimerów tworzy mieszankę, która poprawia osiągi opony na mokrych nawierzchniach, zapewnia większą odporność na ścieranie oraz lepszą wydajność zużycia paliwa.

 

Mikrokrzemionka

Zastosowanie wysokiej klasy mikrokrzemionki poprawia osiągi opony na mokrych nawierzchniach, a także sztywność bieżnika na suchych nawierzchniach, co przekłada się na bardziej stabilną jazdę.

 

Środek dyspergujący krzemionkę

Zastosowanie środka dyspergującego krzemionkę sprzyja rozpraszaniu i homogenizacji krzemionki w mieszance. Środek ten zastosowano w celu równomiernego rozpraszania większej ilości krzemionki.

 

3. STRUKTURA

 

Wyjątkowa, niezwykle sztywna struktura GEOLANDAR X-CV przekłada się na poczucie większej stabilności podczas jazdy z dużą prędkością po autostradach. Dwuwarstwowa ściana boczna opony wzmacnia sztywność, pozwalając na stabilne panowania nad pojazdem. Zastosowana we wzorze bieżnika dwuwarstwowa struktura nylonowa chroni oponę przed odkształcaniem podczas jazdy z dużą prędkością, ograniczając tym samym emitowany hałas.

 

Przekrój struktury opony

Dwuwarstwowa nylonowa struktura ochronna zapobiega stopniowemu podnoszeniu się temperatury bieżnika podczas jazdy z dużą prędkością i ogranicza hałas drogowy.

 

Podkład gumowy generujący małe ilości ciepła

Zarówno bieżnik opony, jak i jej ściana boczna mają specjalną strukturę. Guma bieżnika jest strukturą dwuwarstwową, która wykorzystuje gumę o wysokiej efektywności energetycznej w dolnej warstwie. To z kolei przyczynia się do wyższej wydajności zużycia paliwa.

 

Dwuwarstwowa ściana boczna

Dwuwarstwowa ściana boczna zapewnia sztywność, tłumi wstrząsy i chwiejność opony podczas zmiany pasów jezdni na drodze ekspresowej.

 

4. PROFIL

 

Wyjątkowy design profilu

Specjalnie zaprojektowany profil poprawia bezpieczeństwo opony i umożliwia uniknięcie nierównomiernego zużycia. Obszar styczności opony z powierzchnią, po której się porusza, jest szerszy i bardziej płaski, a co za tym idzie – nacisk na powierzchnię jest jednolity. Szerszy obszar styczności z powierzchnią ogranicza nierównomiernie zużycie opony, poprawiając ogólne parametry bezpieczeństwa. Płaskość obszaru styczności opony z powierzchnią od środka opony do jej grzbietu pomaga ograniczyć nierównomierne zużycie.